The asking books – Tag

          După lupte seculare am decis în sfârșit să accept o provocare legată de cărți, provocare venită din partea Adelinei, căruia îi mulțumesc.

Nu voi provoca pe nimeni, dar cine dorește poate să intre în acest joc plăcut.🙂

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Aici voi spune pas…au trecut prea mulți ani de atunci.

2. Ce citești acum?
Recitesc Dragă viață  de Alice Munro.

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Oh, am atâtea cărți de cumpărat încât mi-e greu să numesc doar una, totuși spun Rătăciri de Horațiu Mălăele…dar nu aștept niciun fel de reducere masivă la niciuna din cărți.

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Le „părăsesc” pe noptieră…timpul-i vinovat.

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Prea multă fericire – Alice Munro…dar mă torturez singură recitind cartea precizată la întrebarea a doua.

6. Ai un  e-reader?
Nu. Nu cred că aș putea să înlocuiesc sentimentul atingerii filelor unei cărți.

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
O singură carte, așa-i deontologic.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Pot spune că da, deoarece citesc cu interes recenziile de pe diferite bloguri.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Suflet pierdut de Silviu Urdea, mi-a plăcut extrem de mult.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Aceeași carte precizată la întrebarea precedentă.😀

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Unde simt că-mi pot auzi gândurile.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
Pe plajă.

13. Poți să citești în autobuz?
Nu circul prea des cu autobuzul, așa că nu pot spune da sau nu, dar având în vedere faptul îmi focusez atenția asupra celor din jur citindu-le grimasele, nu cred că pot să citesc.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
P-un vârf de munte…oh da, vreau acum acolo!!!

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Să-mi fie restituite (unii uită să facă asta), și dacă nu am pretenții prea mari să nu le deterioreze în vreun fel.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?

Da.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Nu. Am doar obiceiul de-a marca unele fragmente cu un creion.🙂

18. Chiar dacă este o carte veche?
Da, chiar dacă…mai ales.🙂

19. În ce limbă preferi să citești?
În limba maternă, adică română.

20. Ce te face să iubești o carte?
Modul în care mă detașează de lumea mea reală.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Învățămintele acesteia.

22. Genul favorit?

Nu am un gen favorit. Cărțile vreau să fie de un singur fel: scrise cu sufletul.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
Dezvoltare personală.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Aș tinde spre cele de istorie.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Clar, da!

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.
Amor de dragul ploii de Marius Gabor.

27. Cartea/seria preferantă momentan?
Mă repet: Suflet pierdut – Silviu Urdea

28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Ceai sau cafea.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul.
Sub aceeași stea…în asemenea fel încât am decis să n-o mai citesc deloc.

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Nu dau atenție criticii.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Nu scriu niciun fel de recenzii.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Niciuna.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Simplu,Daria. Jurnal neterminat de Daria Hornoiu…..Off!😦

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Nu am o asemenea cartea ce să-mi ofere astfel de stări.

35. Poetul favorit.
Octavian Paler

36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Muuulte.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Am împrumutat cărți în timpul liceului dar nu le returnam fără să le citesc.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Laura, Andrei și Tic..da, știu, am numit trei dar ei formează un tot unitar real. (Cartea Domnul Tic și alte iubiri de pe Mușatini).

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Nu am așa ceva și nu cred că voi avea.

40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Cărțile ce le am de ceva timp pe lista de lecturi viitoare…și sunt multe.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
O perioadă destul de lungă…unele evenimente mi-au ocupat mintea și am lăsat cititul chiar și pentru o lună de zile.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Răscoala – Liviu Rebreanu…dar o s-o citesc într-un final până la capăt.

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De imaginația și de întrebările ce mi le pun în timp ce citesc.

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Nu mă uit la ecranizări ale cărților.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Răspunsul se găsește la întrebarea precedentă.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Nu contorizez astfel de cheltuieli.

47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Niciodată!

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Faptul că devine plictisitoare prin modul în care este scrisă.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
O, da! Chiar sunt obsedată de acest lucru.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Să le păstrez!

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da, câteva.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Nu cred că am privit niciodată o carte în așa fel încât să-mi provoace furie.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Hmmm…Îmbrățișare în amurg – Sandra Brown

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Volumele Misterele Parisului – Eugene Sue

Posted on 22/09/2014, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Buna dimineata, Loredana !
    Felicitari pentru postare ! 🙂
    Sincer, nu am timp sa raspund la toate intrebarile tale dar, da-mi voie macar,
    sa-ti ofer spre desfatarea ochilor si placerea auzului,
    o melodie frumoasa cu imagini minunate ! 🙂

    Succes in demersut tau ! 🙂
    Cu simpatie,
    Aliosa.

  2. Mie mi-a plăcut „Misterele Parisului”. E drept că eram în gimnaziu când am lecturat-o și devoram aproape orice-mi pica în mână.

  3. Cred că preiau eu provocarea🙂

  4. Din partea micutului meu nepotel ANDREI

    pentru urarea de La Multi Ani de ziua lui ! 🙂
    Weekend placut ! 🙂
    Aliosa.

  5. Sunt plecat de 40 de ani din România. A provoca este cumva traducerea lui ”to challenge” ?

  6. În volumele ”Sarpele de aramă” și ”Grădina reginii Izvana” sunt niste poezii despre orhidee

  7. mmm…. Mi-au plăcut foarte mult! Și întrebările, și răspunsurile!
    Te pup, dragă Loredana!

  1. Pingback: Provocare cu cărţi | ✿ Ina's Drinks

Lasă un răspuns

