În podul minţii mele

          „Azi nu vreau să știu nimic…

           Nici de ce soarele îmi arde lacrimile,

           Nici  de ce norii fumurii aleargă pe cerul sufletului meu,

           Mi-e indiferentă umbra ce mă urmărește continuu

           Nu vreau să mai știu cine sunt…

           Azi am decât un gol…și e al meu…” – autor necunoscut

          Am un suflet gol sau mult prea plin, ce nu mai reacționează la nimic. Fărâme de stări bune, fărâme de care nu mă mai pot bucura pe deplin. Le-am urcat pe toate-n pod, în podul minţii mele, nu-mi mai sunt de ajutor.

attic_by_androidpope-d69zl9dSursa foto

          Am un pod plin cu de toate. Într-un colţ stau rezemate nişte amintiri, unele frumoase, altele neplăcute. Le ţin separate unele de altele. Pe cele frumoase e doar praf magic şi strălucitor, iar pe cele neplăcute s-a aşezat praful cel gri.

          În mijloc stau aruncate mii de speranţe, nu le las prea mult spulberate, le adun într-o floare şi le aşez într-un loc luminos. Le aşez langă o ferestruică, unde soarele şi luna mi le mângâie până simt răsuflare lor adâncă. O răsuflare timidă şi grea, ce mă înspăimântă.

____attic_____by_matthewpoland-d4a0jd4Sursa foto

          Mai păstrez într-un colţ dezamăgiri rupte din mine, nu-s moarte şi nu vor să moară prea curând. Am câteva frici în alt colţ, ce-mi acoperă curajul. Am temeri ce au prins rădăcini adânci în toate cotloanele podului meu imaginar. Stres, gânduri negre, neputință, toate acestea și mult mai multe alte stări ce-mi macină sufletul și trupul.

          În acest pod mi-am amenajat şi o părticică din natură. Întruchipează pasiunea mea. Am aruncat cu pete de culoare peste tot în jur, în cazul în care cineva doreşte să păşească aici să nu reuşească să vadă ce se ascunde în fiecare colţişor al podului.

          Am aşezat un fotoliu şi chiar ş-un pat, o mică bibliotecă şi un ceas. Un ceas, pentru a nu pierde noţiunea timpului, să ştiu cu exactitate cât durează toate momentele în care trăiesc în acest pod atât de complex. O bibliotecă mică în care să aşez gândurile celor care ajung aici. Un pat şi un fotoliu, pentru mine şi cei ce-au obosit să calce în acest pod, în care să nu găsească nimic la locul lui.

          Spuneam că am decât o ferestruică, aşa este, e una mică mică, dar când cineva mă vizitează trag o draperie pe care-i desenată ferestre mari, luminoase, un cer senin şi peisaje.

d7b96231b1e4b03672b4f0c7bbdd477a-d6inpjfSursa foto

           În podul minţii mele totu-i tulbure şi nimic nu poate supravieţui prea mult, e absurd.

                                              Îmi inund gândurile cu lacrimi.

Posted on 20/02/2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 33 comentarii.

  1. Eu zic să arunci amintirile neplăcute; să uzi floarea în care îţi aduni speranţele; să faci puţină psihoterapie cu dezamăgirile, să le convingi că trebuie să se vindece, nu să stea muribunde pe la colţuri; temerile să nu le mai uzi, nici stresul, gândurile negre şi nici neputinţa (decât poate din cât în când, căci ele ne umanizează, deşi ne fac rău)… Şi, în general ai grijă de podul minţii tale chiar dacă uneori e haos în el🙂

  2. Cât de frumos! Să știi că mă regăsesc în cuvintele tale!

  3. Spunea David, omul lui Dumnezeu, următoarele: „Când gânduri negre se frământă cu grămada înlăuntrul meu, mângâierile Tale îmi înviorează sufletul. ” Psalmul 94:19
    Suntem încurajați atunci când vedem cum oameni mari ai lui Dumnezeu s-au confruntat cu aceleași probleme ca și noi, dar ei au găsit și mângâiere pentru sufletele lor.
    Soluția este Dumnezeu. Deschide-ți inima înaintea Lui, El oricum știe prin ce treci. Dar iubește să-ți asculte vocea. În felul acesta poate să îți și vorbească. Pleacă-ți genunchiul înaintea Lui și stai de vorbește-I. Citește-I cuvântul, acolo este leac pentru sufletul tău vătămat.
    Nimeni și nimic nu poate vindeca sufletul omului, decât Dumnezeu!
    El te așteaptă cu brațele deschise să alergi înspre El.
    Vei face lucrul acesta?
    Te pup

    • Aș face multe, să știu că voi reuși să trec peste alte multe lucruri. Sau poate nu. Posibil să mă mint singură.
      Mulțumesc frumos pentru tot!
      Să ai o seară plăcută, Melania! Te pup și eu!

  4. Bună ziua Loredana,
    Eu vă felicit pentru blog-ul dvs. este frumos și informativ!
    Vă mulțumim pentru partajarea!
    Vă doresc o zi bună.
    Pupici afectuos.

  5. Totu-i tulbure acum, dar timpul le va aranja pe toate ! Și cândva, poate că podul ăsta îți va oferi cel mai bun răspuns vieții tale, chiar la întrebări pe care nu știai că le ai.
    Fiecare avem un ”pod” al nostru, cu amintiri, întrebări, trăiri îngropate… Psihologii îl numesc subconștient, dar ”pod” sună mai frumos, mai… acasă !

  6. Citesc. Tresar. Ma gandesc. Recitesc. Ma regasesc !

    Ganduri asezate,
    ganduri delicate…

    Un articol deosebit !♥

  7. Draga Loredana,
    Vă mulțumim pentru mesajele dumneavoastră prietenos și frumos.
    Vă felicit pentru frumusetea de blog-ul dvs. și de munca ta.
    Vă mulțumim pentru prietenia ta de valoare și sens.
    Vă mulțumesc pentru amabilitatea și credincioșia ta.
    Am placerea de a descoperi un pic mai mult țara dumneavoastră.
    Sunt mândru să învețe în fiecare zi, câteva cuvinte în limba română.
    Vă doresc o zi frumoasă cu soare.
    Vă îmbrățișez cu afecțiune.

  8. La multi ani de DRAGOBETE !🙂

    Aliosa.

  9. La multi ani de MARTISOR !🙂

    Aliosa.

Lasă un răspuns

